Seful cailor ferate publice din Spania a declarat ca echipajul trenului care a deraiat din cauza vitezei excesive, in luna iulie, provocand moartea a 79 de persoane, nu a raportat nicio problema inainte de accident.
Sefl Renfe, Julio Gomez-Pomar, a vorbit in fata unei comisii parlamentare in legatura cu accidentul petrecut langa Santiago de Compostela, informeaza BBC.
"In timpul calatoriei, nu a existat nicio inregistrare a unei comunicari dinspre tren catre centrul de monitorizare sa raporteze orice defectiune sau anormalitate", a spus Gomez-Pomar.
Acesta a mai spus ca toate procedurile normale de securitate au fost urmate in acest caz si ca mecanicul trenului nu s-a aflat la datorie mai mult decat numarul standard de ore, tocmai intorcandu-se la serviciu dupa doua zile libere.
Tragedie feroviara in Spania: Mecanicul a ignorat trei semnale acustice de reducere a vitezei
Mecanicul Francisco Jose Garzon Amo este cercetat, insa nu a fost acuzat in mod oficial. Informatiile culese din "cutia neagra" a trenului au aratat ca mecanicul vorbea cu un coleg la telefon si isi consulta documentele exact inainte de deraierea trenului.
Autoritatile judiciare au stabilit ca trenul mergea cu o viteza de 192 de kilometri pe ora in momentul producerii accidentului, de peste doua ori limita maxima de viteza.
Accidentul din 24 iulie a provocat, pe langa decesul celor 79 de persoane, ranirea altor 170.
Seful cailor ferate publice din Spania a declarat ca echipajul trenului care a deraiat din cauza vitezei excesive, in luna iulie, provocand moartea a 79 de persoane, nu a raportat nicio problema inainte de accident.
Sefl Renfe, Julio Gomez-Pomar, a vorbit in fata unei comisii parlamentare in legatura cu accidentul petrecut langa Santiago de Compostela, informeaza BBC.
@N_