Europenii din cele mai multe ţări sunt încă obligaţi să-şi controleze finanţele îndeaproape şi să opereze un buget foarte strict. Germanii, austriecii şi bulgarii sunt destul de cheltuitori. În schimb, consumatorii fac economii drastice în Italia, Portugalia şi Franţa. Acestea sunt concluziile studiului GfK "Climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru al anului 2013".
Marea Britanie este una dintre puţinele economii europene care au înregistrat o creştere economică în primul trimestru. Potrivit Camerei de Comerţ Britanice, a crescut cu 0,3 procente. O creştere economică de 0,9 procente este preconizată pentru întregul an 2013.
Rata şomajului de asemenea a fost destul de stabilă în ultimul an şi în prezent este de 7,8 procente. Ţinând cont de aceşti factori, britanicii privesc din nou viitorul cu mai mult optimism.
După ce dorinţa de cumpărare a revenit considerabil în Austria până în mai, a scăzut brusc în iunie. Acest lucru poate fi pus mai ales pe seama inundaţiilor severe care au afectat ţara la începutul lui iunie.
Europa de Est, pesimistă
Consumatorii din Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie sunt încrezători că economia se va redresa până la sfârşitul anului. În schimb, în Europa de Est, aşteptările privind starea economiei au rămas la un nivel scăzut. Speranţa într-o creştere economică revine, dar foarte încet atât în Portugalia, cât şi în Grecia. Franţa continuă să lupte împotriva crizei. Ţara a înregistrat şi cele mai scăzute cote la aşteptările privind starea economiei.
Consumatorii din Spania speră şi ei că economia îşi revine şi că eforturile stringente de economisire au în sfârşit un impact de durată. Indicele a ajuns acum la cea mai ridicată valoare din februarie 2012. Totuşi, recesiunea încă nu a fost depăşită. Se preconizează că producţia economică a ţării se va reduce din nou anul a