În timp ce autorităţile de la Bucureşti au decis să construiască patru pasarele în staţiunile de pe Valea Prahovei pentru a fluidiza traficul, primarii susţin că acestea vor fi demolate după doar un an pentru că strică aspectul oraşelor.
Autorităţile au găsit în sfârşit o soluţie pentru cozile kilometrice de maşini care se formează în fiecare weekend pe drumul naţional care traversează staţiunile de pe Valea Prahovei. Reprezentanţii Guvernului şi cei ai autorităţilor locale au decis la începutul acestei luni construirea „imediată“ a patru pasarele pietonale care vor traversa DN 1.
Două dintre aceste pasarele vor fi construite în staţiunea Buşteni şi câte una în localităţile Azuga şi Comarnic. Acestea sunt, de altfel, zonele în care se produc cel mai frecvent aglomerări în trafic. Respectivele localităţi sunt traversate de DN 1 fără a exista variante ocolitoare, cum este, spre exemplu, centura staţiunii Sinaia, iar şoferii care se îndreaptă spre staţiunile montane sau circulă către Bucureşti trebuie să acorde prioritate pietonilor la trecerile special amenajate, ceea ce duce la formarea de coloane de maşini.
Cele patru pasarele, care vor înlocui trecerile de pietoni, urmează să fie deschise la 15 august. Deşi, la prima vedere, măsura pare soluţia ideală pentru a scăpa de aglomeraţia din fiecare weekend, există şi nemulţumiţi.
Edilii vor pasaje subterane şi scări rulante
Primarii de pe Valea Prahovei susţin că pasarelele vor strica aspectul staţiunilor montane şi că aceasta este o soluţie de compromis, urmând ca ele să fie demolate peste un an şi să fie construite pasaje subterane. „Sunt provizorii, pentru un an de zile. Dacă într-un an de zile nu se construiesc celelalte două pasaje subterane, o să fie o problemă pentru că o să le dăm jos“, a declarat Emanoil Savin, primarul oraşului Buşteni.
„P