Compania americană Groupon, care oferă prin intermediului site-ului cu acelaşi nume cupoane de reduceri, a raportat în al doilea trimestru venituri mai mari cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la 608,7 milioane euro, ca urmare a creşterii vânzărilor din SUA şi Canada cu 45% şi pe fondul deciziei companiei de a începe să vândă şi direct produse, scrie agenţia Thomson Reuters.
Compania a anunţat de asemenea că Eric Lefkofsky, un miliardar din Chicago, va ocupa în mod permanent funcţia de director executiv al companiei după o perioadă de interimat, notează Bloomberg. În anii ’90, Lefkofsky a preluat alături de un partener compania de îmbrăcăminte pentru companii Brandon Apparel Group, care a falimentat. El a fost cofondator al site-ului Starbelly.com, pe care l-a vândut cu 240 mil. $, dar care ulterior a fost închis, iar cumpărătorul a intrat în faliment.
Preţul acţiunilor Groupon pe bursă a crescut cu aproximativ 80% de la începutul anului până în prezent, iar pe data de 7 august, după publicarea rezultatelor trimestriale, o acţiune a fost cotată la 10,35 dolari, acesta fiind cel mai înalt nivel înregistrat din iulie 2012.
Lefkofsky a fost mai întâi CEO interimar al Groupon începând cu luna februarie, când l-a înlocuit pe fondatorul companiei, Andrew Mason. Fostul director executiv a condus compania într-o perioadă în care preţul acţiunilor scăzuse de la 20 dolari în 2011, când Goupon s-a listat la bursă, la mai puţin de 5 dolari.
„Cred că vestea numirii la conducere a lui Lefkofsky a avut o contribuţie esenţială la majorarea preţului acţiunilor companiei. Investitorii au fost impresionaţi de progresul companiei în perioada de interimat a lui Lefkofsky, care a îmbunătăţit în principal afacerile din America de Nord“, a spus Tom White, analist în cadrul companiei Macquarie Research.
În ultimele luni, Groupon şi-a schimbat stra