Experţii Kaspersky Lab au înregistrat în luna iunie o creştere cu 1,4 puncte procentuale a mesajelor de tip spam din traficul total de email-uri, ajungând la o medie de 71,1%. Ataşamentele malware au fost identificate în 1,8% din numărul total de email-uri, cu un punct procentual mai puţin comparativ cu luna anterioară.
În iunie, spammerii s-au folosit activ de numele fondatorului Apple, Steve Jobs. În subiectul mesajului nesolicitat, destinatarul era invitat să afle secretul succesului omului de afaceri, însă corpul mesajului conţinea o reclamă pentru o sesiune de cursuri gratuite. Organizatorii acestora promiteau că în numai 1,5 ore pot învăţa pe oricine să transforme un hobby într-o afacere profitabilă. Numele lui Steve Jobs era folosit pentru a atrage atenţia asupra programului de pregătire.
Pe lângă mesajele care promovau cursuri de pregătire şi promiteau să dezvăluie secretul succesului lui Steve Jobs, în luna iunie au fost identificate mai multe mesaje de tip spam care ofereau reduceri semnificative de preţ pentru produse Apple. Pentru a face email-urile să pară legitime, scammerii au introdus numele companiei la categorie ‘From’, deşi adresa de email folosită nu avea nicio legătură cu Apple. Autorii acestor mesaje subliniau faptul că mai exista un număr limitat de produse şi că era esenţial ca persoanele interesate să le cumpere înainte de epuizarea stocului. Acest truc frecvent întâlnit era folosit pentru a-l încuraja pe utilizator să ia o decizie cât mai rapid şi să intre direct pe link-ul trimis pentru a-şi comanda produsele.
Un alt subiect exploatat de spammeri a fost oferta de admitere la universităţi din SUA, precum şi alte oferte de cursuri online care puteau fi puse la dispoziţia utilizatorilor. Aceste email-uri includeau adesea link-uri către pagini cu formulare de înregistrare pentru cursul respectiv. Însă, adresele pentru paginile