Regia locala de transport public se afla bine pozitionata intr-un top al celor mai mari debitori la bugetul asigurarilor de sanatate, avand datorii de peste 20.22 milioane de lei. Din acesti bani, 8,69 milioane de lei reprezinta contributia neplatita de regie pentru asigurarile de sanatate, iar restul banilor sunt reprezentati de penalitati.
Dupa o analiza facuta in vara acestui an, s-a descoperit ca cinci companii de stat au acumulat datorii imense dupa ce nu si-au platit contributiile. Este vorba despre Societatea Comerciala Uzina Mecanica - Sadu SA, Societatea Comerciala Uzina Mecanica Cugir SA, Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP) si Romaero SA. Datoriile totale ale regiei locale se ridica la 37 milioane de lei. Fiscul a inceput deja executarea silita a RATP Iasi, prin punerea sub sechestru a 22 de tramvaie. Acestea au fost scoase la licitatie in mai multe randuri, insa nu au existat ofertanti. "Sunt sub sechestru mai multe tramvaie pentru datoriile pe care le inregistreaza RATP catre ANAF. Plati s-au mai facut, dar odata cu timpul au crescut penalitatile pentru sumele datorate catre bugetul de stat. Este vorba de 22 de tramvaie pe care ANAF le scoate la licitatie, printre care 13 vagoane ST7 si ST8 si 9 tramvaie GT5", explica Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP Iasi. RATP nu si-a putut onora obligatiile catre stat, mai ales din cauza Primariei Iasi care nu a platit timp indelungat gratuitatile oferite lunar celor 30.000 de pensionari din oras.
Municipalitatea a anuntat deja desfiintarea RATP si infiintarea unei noi societati care sa-i preia atributiile, numita Compania de Transport Public Iasi.
Regia locala de transport public se afla bine pozitionata intr-un top al celor mai mari debitori la bugetul asigurarilor de sanatate, avand datorii de peste 20.22 milioane de lei. Din acesti bani, 8,69 milioane de lei reprez