Astfel, veniturile Romtelcom au coborât în trimestrul al doilea de la 156,3 milioane euro la 148,7 milioane euro, iar profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a scăzut de la 40,4 milioane euro la 33,5 milioane euro, potrivit datelor prezentate joi de grupul elen OTE, compania-mamă a operatorului român de telecomunicaţii.
Profitul operaţional EBIT (înainte de dobânzi şi taxe) a coborât totodată cu 39%, de la 11,5 milioane euro la 7 milioane euro.
Numărul clienţilor Romtelecom pe serviciile de voce a scăzut cu 4,9% la 30 iunie faţă de jumătatea anului trecut, de la 2,404 milioane la 2,285 milioane, declin compensat de creşteri pe internet şi televiziune.
Astfel, numărul abonaţilor la serviciile de internet broadband ale companiei a urcat cu 4,8%, de la 1,169 milioane la 1,225 milioane, iar baza de utilizatori pe TV (DTH, IPTV şi cablu) a crescut cu 7,3%, de la 1,207 milioane la 1,295 milioane.
În consecinţă, veniturile din TV au urcat cu 10,5%, iar încasările generate de serviciile de internet au avansat cu 5%, în timp ce serviciile de voce au înregistrat o scădere de 16,7%, iar cele wholesale au coborât cu 5,5%.
OTE a raportat pentru primul trimestru venituri în scădere cu 9,2% la Romtelecom, încetinirea ratei de declin în al doilea trimestru datorându-se în principal îmbunătăţirii situaţiei pe wholesale, unde afacerile au coborât cu 20,4% în primele trei luni ale anului.
Cheltuielile operaţionale ale Romtelecom au coborât cu 3% în trimestrul al doilea, iar costurile cu personalul au scăzut cu 1%, notează OTE.
Costurile programului de disponibilizări voluntare s-au plasat la 1,4 milioane euro în trimestrul al doilea.
În prima jumătate a acestui an, veniturile Romtelecom au scăzut cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 316,5 milioane euro la 294,2 milioane euro.
Profi