Copiii din Adjud, care nu au avut posibilitatea să meargă la grădiniţă în anul şcolar 2012-2013, au acum ocazia să recupereze timpul pierdut. Ei pot participa la activităţi interactive, în cadrul programulului „Grădinița Estivală”, parte a proiectului „Centre de Orientare şi Resurse pentru Educaţie Incluzivă - Servicii educaţionale complexe pentru prevenirea şi corectarea abandonului şcolar“, derulat la grădiniţa arondată Şcolii „Mihail Armencea“ din Adjud.
Potrivit Retei Strat, directorul acestei unităţi de învăţământ, programul este binevenit, având în vedere că mulţi copii au venit din Italia sau Spania şi vorbesc foarte greu în limba română. În aceste condiţii, timpul petrecut pe perioada vacanţei la grădiniţă, le va facilita copiilor integrarea în clasă, alături de ceilalţi colegi şi de cadre didactice. „În acest an avem mulți copii veniți din Spania, Italia, care nu știu să vorbească limba română, iar noi prin activitățile realizate încercăm să recuperăm lipsurile”, a spus Reta Strat.
În cadrul programulului „Grădinița Estivală” participă 15 copii câte de 3 ore pe zi, până pe data de 6 septembrie, iar de preşcolari se ocupă cadrele didactice Rodica Rogoz și Reta Strat. În acest timp, alături de cadre didactice, copiii iau parte la jocuri didactice în aer liber, în părculețul din curtea școlii, li se citesc povești, fac lecții pe imagini, învață să numere şi să comunice.
Elevii la un pas de abandon atraşi către şcoală
De asemenea, şi copiii din învăţământul primar şi gimnazial care prezintă risc crescut de abandon şcolar sunt atraşi către educaţie, prin programe interactive. De acest program vor beneficia 51 de copii, iar odată cu începerea noului an școlar, ei îşi vor face temele sub coodrdonarea celor două cadre didactice, Rodica Rogoz și Reta Strat, după terminarea cursurilor.
Cadrele