Corpul uman ca element de arhitectură urbană reprezintă punctul de pornire într-o instalaţie performativă cu trei elemente. Corpuri în cetate este un spectacol modular în care se articulează viziuni coregrafice diferite în trei performance-uri succesive de 20 de minute, fiecare pe cîte o scenă special construită.
În Nemuritorii, coregrafa Andreea Novac îşi bazează spectacolul pe personajul de film de acţiune, eroul absolut. „Nu vă aşteptaţi să-l vedeţi pe Sergiu Nicolaescu multiplicat în cinci personaje pe scenă, în acest spectacol. Nemuritorii nu are inspiraţie sau rădăcini autohtone. Cînd i-am dat titlul Nemuritorii, m-am referit la supereroi – la cei care sfidează legile gravitaţiei şi reuşesc să iasă cu bine din orice situaţie, la cei care, exact ca în filmele de acţiune pe care voi încerca să le construiesc pe scenă, refuză să renunţe, refuză să moară“, spune Andreea Novac.
DE ACELASI AUTOR Marele zid românesc Un proces în trei acte şi nici un vinovat Un shot de nefericire Manuel Pelmuş şi faţa nevăzută a dansului Alt tip de energie se coagulează în Dancing City. Coregrafa Vava Ştefănescu porneşte de la clipurile video ale regizoarei Carmen Vidu, care surprind corpuri în mişcare în spaţii urbane. Asocierea static-mişcare, materie-viaţă, a peisajelor industriale cu poezia corpului modifică percepţia asupra spaţiului. „O temă ca aceasta te trimite cu gîndul la arhitectură, la linie, la forme, la articulaţii, la raporturi între planuri. Îţi creează o aşteptare rece, analitică. Însă, dincolo de această perspectivă geometrică, există acea legătură subtilă pe care o stabilim involuntar, de care nu sîntem conştienţi în timp ce participăm la viaţa oraşului. Pe de o parte, creăm zilnic o compoziţie involuntară de culoare şi ritm, între noi şi clădiri, între corpurile noastre şi stradă, între noi şi noi. Dar ceea ce ne stîrneşte cel mai mult interesul pe