Dezbaterile, ajunse acum și în justiție, privitoare la sigla RTV par rupte de realitate și, în orice caz, de Realitatea…
Adevărata siglă a postului Realitatea TV a fost, cel puțin în vremurile bune, crawl-ul. Dincolo de faptul că acest crawl era identificat instantaneu de către telespectatori drept siglă, crawl-ul Realitatea TV a fost, mult timp, și produsul media cu cea mai mare audiență zilnică din România. În afară de faptul că Realitatea TV era televiziunea cu a treia audiență măsurată din România, crawl-ul era difuzat, independent de televiziune, pe nenumărate ecrane din supermarketuri, metrou, cafenele, bănci etc. Dincolo de audiența măsurată, exista și o mare audiență nemăsurată, aceea a televizoarelor aflate în birourile instituțiilor, publice și private, din România, multe dintre aceste televizoare fiind lăsate fără sonor, exclusiv pentru urmărirea crawl-ului. Însumate, toate aceste audiențe făceau din crawl-ul Realitatea TV produsul media cel mai urmărit din România.
Dar crawl-ul Realitatea TV era nu doar produsul media cu cea mai mare audiență zilnică din România, ci și un produs cu o mare credibilitate. A existat o vreme în care crawl-ul Realitatea TV devenise principala sursă de știri pentru toată presa din România, o vreme în care toate redacțiile ziarelor erau cu ochii pe aceșt crawl.
Privitor la credibilitatea crawl-ului, aș vrea să amintesc aici două episoade. Primul, din campania electorală din 2004. Atunci, Realitatea TV a fost singura televiziune care a oferit spațiu opoziției, într-o vreme în care aproape întreaga mass-media era cumpărată sau intimidată de regimul Iliescu-Năstase. Retragerea PSD-ului de la dezbaterile tv a dus însă la scoaterea emisiunilor electorale din grilă. Crawl-ul a rămas singura sursă tv de informare a opiniei publice românești cu privire la acțiunile și declarațiile opoziției. La presiunea puterii pes