Poate ați văzut sau auzit știri despre trenuri care au deraiat. Au ieşit de pe sine, din variate motive tehnice sau atmosferice, producând pagube importante. Rămânând în aceeași metaforă, ce se întâmplă când un lider deraiază?
Imaginați-vă că sunteţi într-una din zilele foarte încărcate la serviciu. Clientul nu vă răspunde la emailuri și telefoane, colegii nu au făcut ceea ce au promis, șeful a setat o nouă prioritate 0 pentru ziua de astăzi… Ai un proiect de livrat până la sfârșitul zilei, 2 decizii care nu mai suportă amânare, iar diseară ai promis că mergi la şedinţa cu părinţii. Hotărâți să amânați deciziile până când veţi avea mai multe informaţii, vă angajaţi într-o negociere de priorităţi și termene limită cu șeful, iar spre finalul zilei, în mare grabă finalizaţi proiectul, fugiţi la şcoală… Poate nu-i nimic nou aici, însă o bună întrebare poate fi „În ce alte situaţii acţionaţi la fel?”
Acest articol este o invitație de a privi această situaţie dintr-o perspectivă comportamentală, în care cea mai mare parte a activităţii noastre este una inconştientă și în care de cele mai multe ori reacţia noastră este una tipică pentru noi... sau într-un limbaj mai tehnic, reacţiile noastre au în spate un tipar. De exemplu, modul în care luăm o decizie de management este identic cu modul în care luam decizia de a achiziţiona un autoturism (ca tipar, putem fi foarte entuziasmaţi de ceva anume, urmat de dezamăgire imediată când constatăm că realitatea este alta).
Citeste mai mult pe cariereonline.ro