„Cât timp vă ia să postaţi pe Facebook, noi o să servim politicos persoana din spatele dumneavoastră” sau „Fără Twitter, fără Facebook, fără Instagram, fără Foursquare, fără sms-uri erotice: respectă mâncarea, muzica şi compania ta”. Sunt doar câteva dintre posterele ce pot fi descărcate elegant de pe site-ul Stop Phubbing, casa unei companii globale împotriva unei practici grosolane care ne-a acaparat vieţile.
Toată lumea o face. Indiferent că ai un smartphone sau un telefon obişnuit, s-a întâmplat măcar o dată să-l laşi pe cel de lângă tine să vorbească singur, cât tu ai stat cu ochii în mobil. Este noua formă de grosolănie care încalcă regulile bunului-simţ care a acaparat omenirea în secolul 21.
Motiv pentru care Alex Haigh, un tânăr australian în vârstă de 23 de ani, a lansat o campanie împotriva fenomului denumit „phubbing”. Termenul este compus din cuvintele „phone (telefon)” şi „snubbing (a ignora, a aduce un afront în mod voit)” şi descrie acţiunea prin care „ignori prezenţa celui de lângă tine într-un context social pentru a-ţi verifica telefonul”. Ideea acestuia este ca mesajele de acest gen să fie cooptate de cât mai multe locuri şi câţi mai mulţi oameni, astfel încât să ajungă să fie inacceptabil să stai pe net, la telefon, în timp ce serveşti masa.
Cu toate că sloganurile sunt amuzante (dacă „phubbing”-ul ar fi ciumă, ar decima China de şase ori), intenţia din spatele campaniei este cât se poate de serioasă: să „flageleze” feţele îngheţate şi fără expresie din locurile publice, degetele care tastează sau ating ecranul în timpul cinelor intime şi reuniunile care puteau avea loc la fel de bine online, având în vedere timpul petrecut cu ochii în telefon.
Site-ul oferă statistici impresionante, precum cea potrivit căreia 87% din adolescenţi preferă să comunice prin mesaje decât prin întâlniri faţă în faţă. Sau cifre amuzante