Piata de retail online devine din ce in ce mai populara in randul consumatorilor cu acces la internet. Iar comertul mobil (m-commerce) va fi factorul ce o va influenta semnificativ, avantajand tarile unde rata de penetrare a telefonelor inteligente este mai mare, Malaezia fiind un exemplu in acest sens.
In Europa, Rusia este un posibil candidat pentru a deveni lider pe piata online, incetinita insa de preferinta consumatorilor de a plati cu cash si infrastructura nedezvoltata care duce la timpuri mari de livrare.
Geografic, cele mai mari cheltuielili ale consumatorilor in mediul online au fost in America de Nord, cu peste 192,9 miliarde de dolari – 33,3% din piata globala de retail online. Pe locul doi se situeaza Europa de Vest (28,8%) si regiunea Asia-Pacific (28,4%).
La nivel de stat, cel mai mare procent, raportat la totalul vanzarilor, este in Coreea de Sud, unde 12,7% din vanzarile totale se fac in mediul online. Pe locurile doi si trei se situeaza Marea Britanie si Finlanda – 9,7%, respectiv 8,6%.
Cele mai mari cheltuieli pe cap de locuitor le are insa Norvegia, cu o medie de 921 dolari cheltuiti/persoana.
Conform Google Barometer, in online cel mai bine se vinde software-ul, urmat de echipamentele hardware si device-urile audio. In pietele mature, cum ar fi cele din SUA si Marea Britanie, vanzarile pe internet ale acestor produse domina total piata globala.
Rata de penetrare a internetului este o componenta esentiala in definirea si cresterea pietei online. Cea mai mare evolutie a acestei piete o are in prezent China, care in ultimii cinci ani a avut o crestere spectaculoasa, de 101%/an, rezultat al cresterii economice, al imbunatatirii infrastructurii si intrarii in piata a mai multor retaileri internationali.
In clasamentul cresterii