Funcţionarii primăriei din Detroit, aflată în faliment, au rătăcit în februarie un cec de 1 milion de dolari primit din sistemul şcolar, care a zăcut într-un sertar timp de o lună de zile, dovadă a unor proceduri financiare vechi de 40 de ani.
Primăria din Detroit şi-a declarat falimentul în luna iulie, din cauza obligaţiilor financiare de 18 miliarde de dolari ale unui oraş marcat de un serviciu de transport public nesigur, felinare stradale sparte şi perioade lungi de aşteptare a intervenţiei poliţiei şi ambulanţelor, relatează Bloomberg.
Calitatea precară a serviciilor publice este rezultatul tehnologiei şi procedurilor învechite care nu pot asigura funcţiuni de bază precum colectarea facturilor, potrivit administratorului special al oraşului, Kevyn Orr.
"Nimeni nu mai trimite cecuri de 1 milion de dolari, plăţile se fac online. Cu excepţia Detroitului", a declarat Bill Nowling, purtătorul de cuvânt al lui Orr.
El a arătat că sistemele financiare ale oraşului sunt rămase în urmă cu trei-patru decenii.
"Dacă reuşim să rezolvăm aceste probleme, atunci vom putea să oferim servicii mai bune, mai rapide, mai eficiente şi mai ieftine", a spus Nowling.
În Detroit nu există un sistem IT centralizat al municipalităţii şi fiecare departament îşi cumpără aparatura care în cea mai mare parte nu funcţionează corect, a arătat Orr.
Ultima achiziţie a unui sistem IT de către Primărie a avut loc în urmă cu 15 ani, pe bază de tehnologie Oracle, care nu a fost niciodată complet funcţional.
Primăria cumpără sisteme IT noi pentru îmbunătăţirea colectării taxelor, în special de la navetiştii din suburbii care lucrează în Detroit, potrivit directorului financiar angajat de Orr.
Nowling a arătat însă că disfuncţionalităţile merg dincolo de aparatură.
Regulile sindicale au dus la promovarea unor angajaţi pe posturi pentru ca