• Iesenii sunt obligati in aceasta perioada sa plateasca facturi suplimentare • Mult contestatele regularizari calculate de compania germana au fost emise celor o suta de mii de clienti ieseni care acum reclama ca sunt abuzati de furnizor • Practic, doar doua treimi din facturile platite de ieseni reprezinta consumul real, iar restul sunt taxe suplimentare • "In loc sa platesti normal, ca pentru 12 luni de zile, dai bani cat pentru 15 luni", a spus un client E.ON
In aceasta perioada, clientii E.ON primesc in posta facturile de care s-au ferit tot timpul: regularizarea consumului la energie electrica. Este vorba despre factura suplimentara pe care clientii furnizorului o platesc in plus pe langa facturile obisnuite ce se achita pentru un consum estimat. Practic, la fiecare 3 sau 6 luni, clientii companiei germane sunt nevoiti sa faca plati suplimentare impuse de catre E.ON.
Aceasta este noua manevra pe care compania germana o practica din acest an, cand a decis sa trimita facturile odata la doua luni si sa faca citirea contorului odata la trei luni.
Asa s-a ajuns ca iesenii care au contracte cu E.ON sa plateasca sume care ajung chiar pana la 1.000 de lei pentru regularizare. "Consumul estimat mentionat pe factura reprezinta cantitatea de energie electrica care se estimeaza de client ca se consuma lunar. Aceasta cantitatea de energie este facturata atunci cand nu se face citirea contoarelor. Apoi, când se efectueaza citirea aparatului de masurare a energiei electrice, E.ON trimite o alta factura numita Regularizare care, dupa normele in vigoare, ar trebui sa contina consumul real. La regularizare, din consumul real se scade energia electrica care a fost facturata estimativ. Coincidenta aceasta suspecta face ca, aproape de fiecare data, consumul estimat este mai mic fata de cel citit de pe contor, iar consumatorul trebuie sa plateasca in