Şefii municipalităţii ieşene adoptă încă o dată soluţia mijloacelor de transport uzate pentru a asigura deplasarea prin Iaşi. Din septembrie, începe un nou şantier în oraş, pentru înlocuirea a 10 kilometri de linie simplă de tramvai pe sectorul fostul bazar (bulevardul Nicolae Iorga) - Piaţa Doi Băieţi (Tătăraşi).
Primăria Iaşi a semnat astăzi, 9 august, un contract în valoare de 47,5 de milioane de lei (fără TVA), majoritatea din fonduri europene, pentru înlocuirea, în următorii doi ani, a şinei de tramvai din zona Piaţa Nicolina-Calea Chişinăului-Zona Industrială-Doi Băieţi. Lungimea totală a şinei schimbate este de 9,9673 kilometri, pe o distanţă de aproximativ 5 kilometri.
Contractul a fost câştigat de o asociere de firme formată din SC Mari-Vila COM SRL Bucureşti, SC Conest SA Iaşi şi SC Grădinariu Import Export SRL Bucureşti. Lucrările vor începe cel târziu în septembrie, imediat ce firmele câştigătoare vor depune în cont suma de 4,3 milioane de lei, reprezentând garanţia de bună execuţie. Banii pot fi ridicaţi de Primăria Iaşi în următorii trei ani de la semnarea recepţiei lucrărilor, programată pe 28 iunie 2015.
Potrivit constructorilor, soluţia tehnică aplicată pentru înlocuirea şinelor de tramvai din Zona Industrială este o premieră la Iaşi. "Printre altele, va fi o fundaţie de beton extrem de solidă, de 90 de centimetri. Am folosit pentru prima dată această soluţie tehnică, în premieră în România, acum 10 ani, la Bucureşti, în zona Pieţei Ferentari. Trebuie să menţionez că noi n-am depăşit niciodată termenul de execuţie la niciun contract pe care l-am avut oriunde în ţară", a declarat Marin Mândrilă, directorul general al SC Mari-Vila COM SRL, firma care se va ocupa cu schimbarea şinelor de tramvai.
Şantierul va debuta, în paralel, la capetele traseului, în zona Pieţei Nicolina şi în piaţa Doi Băieţi din Tătăraşi.
Pe de altă p