Începând de joia trecută, 637 angajaţi de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor, 25 de salariaţi de la Garda Financiară şi 47 de funcţionari de la Direcţia Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale au început să intre în preaviz.
Oamenii vor trebui să opteze pentru o funcţie în Direcţia Regională a Finanţelor Publice Cluj sau Direcţia Antifraudă Oradea, noile structuri create prin reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, dar pentru posturile cu mai mulţi candidaţi se vor organiza concursuri iar viitorii inspectori antifraudă vor fi supuşi şi unor teste de integritate.
"Câţi vor rămâne în sistem, nu se ştie încă", spune preşedintele Sindicatului "Finanţe Publice Bihor", Doru Micle. Însă desfiinţarea structurilor judeţene de control fiscal nu va pune pe drumuri şi contribuabilii, promite Ioan Mihaiu, şeful Finanţelor bihorene...
Schimbare să fie!
Prin Ordonanţa de Urgenţă 74 din iunie 2013, completată cu Hotărârea de Guvern 520 intrată în vigoare pe 1 august, s-a aprobat restructurarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), organism care avea în subordine Fiscul, Garda Financiară şi Autoritatea Vamală. Scopul declarat al reorganizării, care se face în cadrul unui program finanţat de Banca Mondială, era implementarea unei noi strategii de resurse umane şi simplificarea procesului decizional, pe de o parte prin relocarea personalului spre domeniile deficitare, cum e combaterea evaziunii fiscale, serviciile IT şi juridic, şi pe de alta prin eliberarea din funcţie a celor care nu corespund din punct de vedere profesional şi al integrităţii.
Practic, din cele trei instituţii, au rămas două, ambele subordonate şefului ANAF. Garda Financiară a fost desfiinţată total, iar Autoritatea Vamală a fost preluată, prin absorbţie, de Direcţia Generală a Finanţelor Publice. Alături de Fisc, începând din 1 august