Reorganizarea Fiscului lasa deocamdata loc la multe interpretari. Contribuabilii la Fisc se tem ca vor fi pusi la drumuri lungi pentru rezolvarea problemelor in relatia cu ANAF. Nu se va intamppla asta, spun sefii Fiscului, care anunta ca in niciun caz contribuabilii nu vor fi trimisi sa isi rezolve problemele pe la Directiile generale regionale.
“In urma reorganizarii ANAF, in contextul regionalizarii, administratiile fiscale judetene nu se desfiintteaza si nici nu renunta la functiile suport pentru contribuabili, activitatea acestora, in relatia cu contribuabilii, ramanand neschimbata. Atributiile directiilor generale regionale vor fi de coordonare a administratiilor fiscale judetene, preluand doar functiile suport necesare desfasurarii activitatii administratiilor fiscale judetene. Acestea din urma isi vor desfasura activitatea in aceleasi locatii, relatia cu contribuabilii ramanand neschimbata”, precizeaza sefii Fiscului.
Restructurarea ANAF reprezinta o preconditie pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administratiei fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013, mai precizeaza, intr-un comunicat, reprezentantii ANAF.
In acest context, in cadrul reorganizarii, s-a avut in vedere, implementarea unei noi strategii de resurse umane si simplificarea procesului decizional. Acest deziderat se va realiza, pe de o parte, prin realocarea personalului spre domeniile deficitare (antifrauda, inspectie fiscala, IT, juridic) sau spre organele fiscale cu cel mai mare grad de incarcare si, pe de alta parte, prin eliberarea din functie a celor care nu corespund din punct de vedere profesional si al integritatii. De asemenea, in comunicat se precizeaza ca prin reducerea cu pana la 30% a functiilor de conducere se va accelera procesul decizion