Muzică bună, zeci de mii de fani, artiști în premieră și prețuri pe care românii chiar și le permit. Sunt ingredientele unei industrii care se apropie de Vest. Industria concertelor. Într-un dialog cu Capital, Laura Coroianu, CEO Emagic, unul dintre cei mai cunoscuți organizatori de festivaluri și concerte, vorbește despre ce înseamnă astăzi să poți cumpăra muzică bună, despre cele mai costisitoare concerte și despre cum se adaptează publicul din România la schimbare.
Capital: România a devenit un loc bun pentru concerte, lucru demonstrat în ultimii ani. Punctual, anul acesta, până în prezent, care a fost cel mai bine vândut artist?
Laura Coroianu: Ţinând cont că sezonul nu s-a încheiat, e greu să ne pronunţăm, mai ales că unul dintre ultimele concerte ale verii este, de altfel, şi cel mai spectaculos show organizat vreodată în România: Roger Waters, 28 august, Piaţa Constituţiei. Dar dacă ar fi să facem un clasament al evenimentelor Emagic, cel puţin, acesta ar arată cam aşa: ca număr total de participanţi, ediţia din acest an a B’ESTFEST reprezintă cel mai mare eveniment al anului, peste 64.000 de spectatori fiind prezenţi de-a lungul celor trei zile în cadrul festivalului din Bucureşti-Tunari. Această ediţie a înregistrat şi două noi recorduri personale: cea mai numeroasă audienţă într-o zi de festival, respectiv 28.000 de fani în seara concertului susţinut de Nas, şi cel mai rapid ritm de vânzare a abonamenteleor de festival înainte de anunţarea artiştilor, cu o creştere de 20% faţă de anul trecut. De asemenea, Roger Waters, cum spuneam, aici încă mai avem ceva de aşteptat. Însă, ţinând cont de ritmul de vânzare al biletelor, estimăm un public de aproximativ 50.000 de spectatori. Premierele au, în continuare, cea mai mare căutare. Artiştii care vin pentru prima dată vând mai bine decât cei aflaţi la o a două vizită, deşi există şi excepţii, cum a