În cel mai recent film al lui Corneliu Porumboiu, "Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism", proiectat în competiţia Festivalului de la Locarno (7 - 17 august), "viziunea plină de inteligenţă cerebrală şi absurdă" a regizorului este aplicată lumii cinematografiei, scrie Hollywood Reporter.
"Viziunea plină de inteligenţă cerebrală şi absurdă a autorului român Corneliu Porumboiu este aplicată lumii cinematografiei, în filmul său despre realizarea unui film turnat pe peliculă", scrie Hollywood Reporter.
Un regizor are o aventură cu o actriţă care are un rol secundar în filmul său şi decide să scrie în ultimul moment o scenă de nuditate pentru aceasta. Cel de-al treilea lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu pleacă "de la o premisă-clişeu şi reuşeşte cu multă grijă să o întoarcă cu susul în jos, apelând la logică, umor absurd şi la un consum uriaş de ţigări", scrie Hollywood Reporter.
Dacă primele două lungmetraje ale lui Corneliu Porumboiu - "A fost sau n-a fost" şi "Poliţist, adjectiv" - "investighează cuvinte şi înţelesuri", cel de-al treilea "explorează gramatica filmului, cu cadrele specifice regizorului, lungi, aproape imobile, duse la o nouă extremă, întregul proiect de 89 de minute având sub 20 de cadre", mai scrie publicaţia de specialitate.
"Filmul care va fi probabil perceput într-o manieră mult mai controversată decât celelalte pelicule" ale lui Porumboiu şi care dă senzaţia "că se află la unul-două scenarii depărtare de ceva măreţ" s-ar putea dovedi "atractiv pentru festivalurile şi cinefilii familiarizaţi cu Noul val românesc sau cu subiectul central şi execuţia riguroasă", mai scrie Hollywood Reporter.
Din punct de vedere tehnic, potrivit Hollywood Reporter, filmul "se înscrie în linia celorlalte producţii româneşti recente".
Filmul lui Corneliu Porumboiu, cu titlul întreg "Când se lasă seara peste Bucureşt