Reprezentanți ai Primăriei Pașcani au organizat astăzi o conferință de presă în care s-au prezentat documentele ce au stat la baza realizării proiectelor tehnice de modernizare a străzilor Vatra, Dragoș Vodă și Ștefan cel Mare.
Alături de cei din Primăriei a stat și Mihaela Ionescu, reprezentanta firmei care a realizat documentația. Întâlnirea a fost organizată după ședința Consiliului Tehnico-Economic de la nivel de Primărie, care s-a întrunit pentru a analiza situațiile de lucrări prezentate. Înarmați cu acte în față, șefii executivului au venit pregătiți să demonteze orice acuzație, de parcă nu ar fi avut posibilitatea și până la ședința din luna iulie. Scuza lor a fost aceea că nu s-au solicitat lămuriri sau că unii dintre ei nu au participat la ședințele pe comisii ale consilierilor ori în plen.
Concluzia tuturor celor care au stat în fața camerelor de filmat a fost aceea că prețurile estimate sunt corecte."Cifrele nu se schimbă, prețurile practicate sunt minimale", a susținut Gică Zanet, administratorul public al Primăriei.
Calculele au la bază standardele de cost pentru reabilitarea drumurilor județene cuprinse în hotărârea de Guvern numărul 363/2010. Potrivit acestui document un kilometru de drum reabilitat, cu o lățime a părții carosabile de 6 metri și șanțuri, are un standard de cost de 1.150.191 lei. La această sumă se adaugă cheltuielile cu lucrările suplimentare care se mai realizează pe fiecare sector de stradă în parte. În cazul unei străzi cu partea carosabilă de 7 metri, unde se modernizează șanțurile sau căile de acces către curțile oamenilor și trotuarele, prețul crește din cauza lucrărilor suplimentare "Standardele de cost utilizate de noi sunt cele minimale. Suntem conștienți că sursa de realizare a investiției este un credit", a spus Mihaela Ionescu.
În aceste condiții pe masa consilierilor vor ajunge aceleași proiecte