La 22 septembrie vor avea loc în Germania alegeri parlamentare. În cursa pentru mandate de deputaţi în Bundestag (camera inferioară a parlamentului federal) sunt înscrise 34 de formaţiuni politice.
Corespondentul RFI la Berlin, William Totok
Campania electorală a început în această săptămînă, iar oraşele au fost împînzite de afişele diferitelor partide. Sondajele indică o victorie a Uniunii Creştin-Democrate (CDU), prezidată de Angela Merkel.
La începutul acestei săptămîni au apărut în mai toate localităţile din Germania, afişele electorale ale formaţiunilor politice care vor participa la scrutinul din 22 septembrie. Deşi campania electorală, practic, a şi început, în afară de afişe sau de cîteva declaraţii ale unor politicieni, difuzate pe diferitele canale ale radio-televiziunii, peste tot domneşte linişte.
Desigur, această atmosferă atipică pentru o campanie electorală se explică şi prin faptul că protagoniştii principali ai partidelor, cît şi candidaţii pentru un mandat parlamentar se află în vacanţă. Se pare că partidelor înscrise în cursa electorală pentru Bundestag le lipsesc pînă şi subiectele percutante care ar trezi electoratul din letargie.
Partidul Social-Democrat (SPD) a încercat în ultimele zile să cîştige ceva capital politic, mizînd pe scandalul interceptărilor practicate de serviciul secret american, NSA, şi relaţiile cu Serviciul Federal de Informaţii (BND), însă marele public pare mai degrabă dezinteresat de acest subiect. Mai mult, Uniunea Creştin-Democrată (CDU) a încercat să contracareze loviturile partidului rival, SPD, arătînd că bazele intensificării colaborării între serviciul american şi cel german s-au pus, de fapt, după 2001 cînd în fruntea guvernului federal se afla social-democratul, Gerhard Schröder.
Programele electorale ale marilor partide de centru dreapta şi centru stînga nu prezintă deose