Cheltuielile pentru publicitate continuă să îşi revină la nivel global, deşi creşterile au încetinit în primul trimestrul al anului acesta, se arată într-un comunicat de presă.
Conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse, cheltuielile pentru publicitate, la nivel global, au crescut cu doar 1,9% faţă de primul trimestru din 2012. Trendurile au fluctuat în toate regiunile, în contextul scăderii cheltuielilor trimestriale în Europa, al creşterii uşoare în Orientul Mijlociu, America Latină şi Asia-Pacific, şi al nivelului constant în America de Nord.
Cheltuielile în Orientul Mijlociu şi Africa au continuat să îşi revină după declinul de la începutul anului trecut, în timp ce cheltuielile pentru publicitate au crescut cu 2,9% în timpul primului trimestru. "În ciuda unei pante ascendente, regiunea rămâne afectată de tulburările civile din Egipt, una din cele mai mari pieţe ale regiunii, în care cheltuielile pentru publicitate au scăzut cu 20%", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, America Latină a fost cel mai bun performer în primul trimestru, cu o creştere a cheltuielilor cu publicitatea de 11,9%. În mod impresionant, cheltuielile au crescut în toate ţările din regiune în timpul acestei perioade. Această regiune emergentă înfruntă provocări specifice, dat fiind faptul că unele ţări, precum Argentina, înregistrează o creştere a şomajului şi o inflaţie ridicată.
"În ceea ce priveşte Europa, declinul cheltuielilor pentru publicitate este influenţat şi de presiunea problemelor economice ale regiunii. Pare puţin probabil ca acest trend negativ să poată fi inversat în perioada imediat următoare", se mai spune în comunicat.
Cheltuielile cu publicitatea au cunoscut o creştere susţinută în regiunea Asia-Pacific, unde creşterea a fost de 5,8% în primul trimestru. Cele mai performante ţări din regiune au fost China, Indonezia