Lansarea ediţiei pentru luna viitoare a revistelor de modă şi a publicaţiilor de tip glossy este cel mai important moment al anului, pregătit cu mult timp înainte. În acest an, blana naturală a acaparat copertele, spre dezamăgirea activiştilor din toată lumea.
Industria modei este marcată de momente importante în fiecare an. Doar trei dintre acestea au, însă, puterea de a schimba şi de a anticipa viitorul industriei: săptămâna modei primăvară/vară, toamnă/iarnă şi numărul de septembrie al revistelor.
În industria publicaţiilor de modă, ediţia din septembrie asigură practic succesul revistei pentru anul care urmează. În fiecare an este o cursă între cea mai bună copertă, cele mai multe reclame şi cele mai creative pictoriale. Numărul de toamnă este realizat, în aproape un an, de o echipă numeroasă, iar cine va fi protagonista copertei este unul dintre cele mai presante detalii pentru editorii respectivi.
„Blana oferă o altă profunzime a luxului“
Dar anul acesta accentul pică în mod evident pe o altă tendinţă care nu are legătură cu coperta, ci cu conţinutul pe bază de blană. Controversele au început deja să apară, chiar dacă majoritatea numerelor abia au fost lansate. Liz Jones, editorul de modă de la „Daily Mail“, s-a declarat şocată de cantitatea de blană folosită în pictoriale şi advertoriale, argumentând vechea dezbatere din industrie: este etic ca revistele să promoveze un stil care răneşte animale din toată lumea?
(Colecţia toamnă-iarnă 2012 Fendi)
„Scopul numărului din septembrie este să aducă la iveală colecţiile pentru toamnă-iarnă, fiind cel mai valoros instrument al pieţei pentru atragerea publicităţii“, spune Liz Jones. Răsfoind revistele „Vogue“, „InStyle“ şi „Elle“, printre altele, editorul britanic observă o statistică uimitoare: 69% din designeri au folosit blană naturală pentru colecţiile lor din sezonul rece