Rata de neocupare a spaţiilor de pe artele comerciale principale ale Clujului este de 8-10%, iar pe cele secundare, de 10-15%, arată datele evaluatorilor de la Darian.
Chiriile practicate în zona ultracentrală din Cluj-Napoca sunt comparabile cu cele din marile centre comerciale, conform datelor din piaţa imobiliară. Mallurile au atras însă lanţurile de îmbrăcăminte, iar cele mai aglomerate zone din centru au fost invadate de restaurante, baruri, cafenele şi bistrouri.
"Prima parte a anului 2013 continuă pe acelaşi trend precum cel din 2012: evoluţia pozitivă a vânzărilor cu amănuntul, aspect ce a condus la o stabilizare a pieţei imobiliare aferente sectorului comercial. Chiar dacă semnele venite din economie sunt pozitive, se remarcă o discrepanţă în ceea ce priveşte gradul de ocupare între principalele zone comerciale (amintim aici cele două centre comerciale importante - Iulius Mall şi Polus Center, la care se adaugă latura vestică a Pieţei Unirii, zona pietonală a Bulevardului Eroilor şi Piaţa Muzeului) şi arterele comerciale secundare", spun specialiştii de la compania de consultanţă pentru evaluare Darian.
Rata de neocupare a spaţiilor comerciale aflate pe artele comerciale principale este cuprinsă între 8 şi 10%, iar pe arterele secundare se situează între 10 şi15%. În centru lipseşte o zonă pietonală comercială consacrată, mare parte a spaţiilor fiind ocupate de restaurante, cafenele, cluburi şi baruri, magazine tip outlet ori cu produse second-hand. Pe latura vestică a Pieţei Unirii, unde funcţionau deja unităţi ca Diesel (cafenea, lounge, club), Vertigo, Corso Bistro şi cafeneaua-braserie Toulouse, pentru această vară operatori din domeniu au planuri pentru alte două localuri (unul în locul fostei galerii de artă şi un altul în spaţiul unui fost gang medieval).
Chiriile din centru sunt comparabile cu cele din marile centre comercia