Mai multe companii şi societăţi de caritate şi-au retras reclamele de pe site-ul ask.fm, ca urmare a unui apel lansat de premierul britanic, David Cameron. Printre numele sonore care s-au retras figurează Vodafone, Laura Ashley, Specsavers, cotidianul The Sun şi societăţile de caritate Save the Children şi Mind.
Corespondentul RFI la Londra, Petru Clej
Boicotul urmează sinuciderii unei tinere de 14 ani, care a fost ameninţată în mod repetat pe această pagină de Internet bazată în Letonia, fără ca administratorii să ia vreo măsură.
Hannah Smith, care locuia în centrul Angliei, a fost găsită spânzurată pe 2 august, după o campanie susținută de amenințări proferate de utilizatori ai siteului.
Este a patra sinucidere a unui adolescent britanic sau irlandez care folosește ask.fm, ținta unor campanii de amenințare din partea așa-numiților trolli, utilizatori anonimi care recurg la postări abuzive repetate, care adeseori capătă caracter de hărțuire și intră pe teren penal.
Ask.fm a promis să coopereze cu autoritățile pentru depistarea celor care încalcă legea. O purtătoare de cuvânt a companiei a declarat că ask.fm încurajează părinții adolescenților care folosesc site-ul să raporteze comportamentele abuzive și că moderatorii citesc orice raport de abuz și iau măsuri imediate.
Criticii acuză însă ask.fm, care are doar circa 60 de milioane de utilizatori din lumea întreagă, că închide ochii la aceste abuzuri și că are doar 50 de moderatori, care nu fac față traficului uriaș de zeci de milioane de mesaje postate zilnic, mai ales de adolescenți.
Legislaţie depăşită
Înfiinţată acum trei ani de fraţii Ilia şi Mark Terebin, ruşi din Letonia, ask.fm este estimată acum la o valoare de piață de peste 60 de milioane de euro și cu venituri estimate din reclamă de circa 20 de milioane de euro anual.
"Nu poți schimba