Contractul este de peste 10 milioane de euro. Astfel, sunt şanse ca, după mulţi ani de cârpeli, să se asfalteze şi în Metalurgie.
Oficialii Primăriei au semnat astăzi un nou contract de lucrări pe fonduri europene. Investiţia presupune reabilitarea liniilor de tramvai de la Piaţa Nicolina, Bulevardul Primăverii, Calea Chişinăului, zona industrială şi până în staţia Doi Băieţi. Municipalitatea va reface şi spaţiile verzi pe zona dintre liniile de tramvai, va reabilita refugiile de călători şi va monta copertine pentru staţiile de tramvai.
La semnarea contractului, autorităţile au anunţat că lucrările vor începe în luna septembrie, concomitent din ambele capete ale tronsonului stabilit, adică şi de la fostul Bazar şi de la Doi Băieţi. Firmele câştigătoare au anunţat că vor folosi, în premieră pentru Iaşi, o tehnică ce va creşte durabilitatea lucrărilor, liniile de tramvai nu vor mai fi puse pe dale, ci se va construi o fundaţie mai adâncă şi mai solidă.
Constructorii au fost selectaţi de Primărie, deşi nu au avut cea mai mică ofertă la licitaţie. Lucrările vor fi executate de asocierea dintre Mari Vila din Bucureşti, Conest SA Iaşi şi Grădinariu Import Export Bucureşti. Acestea au avut o ofertă financiară în valoare de 47,4 milioane de lei, fără TVA, oferta fiind pe locul doi din punctul de vedere al valorii. Firmele nu sunt străine de contractele pe fondurile europene. Firma Conest are mai multe lucrări în oraş, printre care şantierul pasajului Octav Băncilă, pasajul Nicolina sau asfaltările pe axa culturală. Controversata firmă Grădinariu Import Export din Bucureşti are un istoric zbuciumat la Iaşi după ce a câştigat numeroase contracte la Salubris în special pentru achiziţia de pubele. Scandalul a izbucnit acum nouă ani când firma era considerată paravan pentru societatea Rosal Grup, care a fost condusă o perioadă de liberalul Valerian Sălăvăstru