• Dupa semnarea contractului de modernizare a liniei de tramvai, urmeaza semnarea contractelor pentru Muzeul Municipal si Sistemul de Management al Traficului
Primaria ieseana a organizat ieri o intalnire cu reprezentantii constructorilor care au castigat contractul de lucrari la tronsonul de 5 kilometri de linie de tramvai, dintre Nicolae Iorga si Doi Baieti. Proiectul va fi realizat de SC Mari Vila SA, SC Conest SA si SC Gradinariu Import-Export SA. "Este al noualea proiect european din cele 11 de pe lista principala. Saptamana viitoare vom mai semna inca doua, cel pentru Managementul de trafic si cel pentru Muzeul Municipal. Lucrarile la schimbarea liniilor de tramvai vor incepe in prima parte a lunii septembrie. Se va lucra pe tronsoane. Acolo unde va fi necesar sa inchidem circulatia tramvaielor, transportul de persoane va fi efectuat de autobuzele care vor fi retrase de pe Copou odata cu reintroducerea tramvaielor. Garantia lucrarilor este de 3 ani, iar cea tehnica este de 10 ani", a precizat primarul Gheorghe Nichita.
"Aceasta solutie tehnica am folosit-o pentru prima data in Romania acum un deceniu, pe un tronson de linie de tramvai din Bucuresti, la Piata Ferentari. Solutia este una adusa din Germania. Pot sa va spun ca niciun proiect cu care am castigat o licitatie nu a depasit nici termenul stabilit pentru receptie, nici bugetul alocat", a declarat Marian Mandrila, patronul SC Mari Vila SA.
Proiectul reabilitarii liniei de tramvai cuprinde lucrari pe mai multe tronsoane: bulevardul Socola - intre statia de tramvai Bazar si bulevardul Socola, bulevardul Primaverii - intre bulevardul Socola si intersectia cu Calea Chisinaului dar si strada Tesatura. Traseul pe care vor fi inlocuite liniile de tramvai continua pe Calea Chisinaului - intre intersectia cu strada Tesatura si Bulevardul Metalurgiei, pe Bulevardul Metalurgiei - i