Piata masinilor noi se prebuseste, dar business-ul service-urilor creste spectaculos. Cum varsta medie a parcului auto din Romania este de 10-12 ani, exista tot mai multe masini care au nevoie de reparatii. Astfel ca atelierele de profil au aparut la tot pasul, iar oferta de piese de schimb a explodat. Atentie, insa! Va riscati viata daca apelati la “mesterii” de la coltul strazii si la piesele “fantoma”.
Daca ai o masina si trebuie sa repari ceva la ea ai doua variante. Poti sa mergi la service-ul autorizat de marca sau poti alege un atelier independent unde, de regula, preturile sunt mai mici decat la reprezentanta.
Daca masina este in garantie, este normal sa mergi la cel oficial, daca a trecut de aceasta perioada, nu strica sa te uiti si la alte oferte de service, pentru ca multi dintre dealerii auto care ofera si servicii de service vin cu tarife uriase, de cateva ori mai mari decat "la liber".
Potrivit expertilor, daca optati pentru un service independent, trebuie sa fiti foarte atenti, pentru ca exista multe ateliere care nu sunt autorizate. RAR-ul efectueaza periodic controale in cautarea firmelor fantoma si nu de putine ori au fost prezentate cazurile unor service-uri neautorizate.
Asa ca cel mai bine este sa va informati privind existenta autorizatiei de reparatie. In plus, daca apelati la service-urile independente, aveti mare grija la ce piese va sunt montate pe masina. Asta ca sa nu va treziti ca vi se monteaza piese vechi, de la dezmembrari, sau cu piese contrafacute.
Pe piata au aparut foarte multe «fake-uri», piese auto ieftine si de proasta calitate importate in principal din China si Turcia. Cele mai contrafacute piese auto sunt componentele sistemului de directie si suspensie, cele care asigura sistemul de franare, precum si piesele de caroserie, inclusiv oglinzi, faruri si stopuri.