Personalul de bord al Ryanair a fost sfatuit sa creasca profitul companiei prin refuzul de a returna restul la plata pasagerilor, motivand ca s-au terminat banii marunti.
Aceste indicatii au fost trecute intr-un document intern de instruire a personalului, potrivit Daily Mail. Astfel, membrii personalului de bord erau sfatuiti sa se scuze ca "nu au rest" atunci cand pasagerii cumparau suc sau mancare in avion.
Stewardesele erau sfatuite ca, in schimbul returnarii restului, sa ofere pasagerilor varianta de a cumpara inca ceva de banii ramasi. Aceste indicatii au fost incluse intr-un document denumit "Ponturi pentru vanzari la Ryanair" editat de compania Retail in Motion.
Aceasta companie a fost angajata de Ryanair pentru a se ingriji de produsele vandute in avion, de meniuri si pentru a oferi consultanta in vanzari de retail.
"Dar pe acestea le-ati incercat?", asa incepe fragmentul in care personalul de bord este sfatuit sa creasca veniturile companiei. "Pastreaza restul! O metoda simpla si eficienta de a ajuta compania in care lucrezi sa faca mai mult profit. Daca datorati cuiva 2 euro spuneti-le ca nu mai aveti sa le dati restul acum. Dar ca l-ati putea returna la aterizare. Sau ii puteti intreba daca nu vor sa cumpere un loz, sau ceva de valoarea acelor bani. Nu va impacientati daca metoda nu functioneaza, cel putin ati incercat", se mai arata in document.
Michael O'Leary, CEO al Ryanair, este renumit pentru strategiile sale de a reduce costurile unei companii.
Reprezentantii Ryanair au negat ca ar fi folosit acest document pentru personalul propriu, aceasta desi au recunoscut totusi ca au un contract cu firma Retail in Motion.
"Politica acestei companii este de a returna restul pe loc. Sau, daca nu este posibil, personalul din avion noteaza scaunul pasagerului iar banii sunt return