Consumul de cafea a crescut în primele patru luni ale acestui an cu circa 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, acesta fiind cel mai bun început de an din ultimii patru pentru această piaţă, arată o analiză ZF pe baza datelor Organizaţiei Internaţionale a Cafelei (ICO – International Coffee Organization).
Astfel, românii au consumat în primele patru luni circa 18 milioane kg de cafea, în această perioadă înregistrându-se aproximativ 33% din consumul total de cafea dintr-un an.
„Creşterea consumului de cafea este datorată unei uşoare creşteri a puterii de cumpărare în rândul amatorilor de cafea. (...) Întoarcerea clientelei şi totodată creşterea consumului de cafea din prima parte a acestui an pot reprezenta un indice al unei tendinţe de revenire economică a ţării noastre“, consideră Ciprian Anton, operations manager în cadrul lanţului de cafenele Gloria Jean’s Coffees.
Creşterea de la începutul acestui an continuă trendul de pe piaţa cafelei început în 2010 şi ar putea marca al patrulea an consecutiv pe plus pentru piaţa evaluată la 380 de milioane de euro, în condiţiile în care această perioadă coincide cu criza financiară care a afectat numeroase sectoare ale economiei locale.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 05.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin ca