Afacerile Albalact Alba Iulia (ALBZ), cel mai mare producător de lactate local listat la Bursă, au crescut, în prima jumătate a anului, până la de 204,5 mil. lei (aprox 40 mil. euro), cu 23% mai mult decât cifra de afaceri înregistrată în 2012. Profitul net raportat de companie a crescut în și el cu 24%, până la 4,4 mil. lei. (aproape 1 mil. euro).
“Economia și bugetele românilor suferă în continuare, prognozele nu sunt atât de optimiste, însă rezultatele companiei vin pe o strategie bine orientată și adaptată condițiilor financiare și de consum. Criza nu ne-a ținut pe loc, nicidecum, am investit în continuare și am dezvoltat pe segmente în care am identificat perspective bune. (...) Vom urma aceeași strategie de creștere atât în valoare, cât și în volum, dar cu prudență și ținând cont, ca și până acum, de factorii de presiune economică și mai ales de tendințele de consum”, declară Irina Mandoiu, director comercial Albalact.
Albalact a continuat să investească în ultimul an în tehnologie, în distribuție, în dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile în categorii cu potențial, pe care era sau nu prezent. O mare provocare a fost lansarea în 2012 a noului portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Rarăul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de producție a fabricii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.
Extinderea de gamă a adus compania Albalact, în doar un an, pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci, cu brand-ul Rarăul și o cotă de piață de 9% în valoare (în Februarie 2013), potrivit datelor venite de la companie.
Și dezvoltarea conitnuă a portofoliului de iaurt a propulsat Albalact în topul primilor 3 producători de iaurt din România (conform datelor A.C. Nielsen, Iunie 2013).
La sfârşitul lui 2012, Albalact a lansat şi un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai t