Într-o lume în care televizorul şi internetul ne ocupă cea mai mare parte a timpului liber, revistele de integrame, rebus şi sudoku reuşesc să capteze, în continuare, interesul românilor
Revistele de cuvinte încrucişate şi, mai nou, cele de sudoku se bucură în prezent o cerere susţinută pe piaţă, fiind cele mai căutate reviste de divertisment. Am putea spune că segmentul revistelor de jocuri, pe care activează cu succes trei mari jucători, este cel care a rezistat cel mai bine dintre toate genurile de publicaţii scrise, care au avut de suferit enorm din expansiunea televiziunilor şi apoi a internetului. Poate deloc întâmplător, cei mai mari trei jucători sunt cei care au adus integramele pe piaţă imediat după revoluţie – Maxim şi Elixir – şi Rebus Flacăra, brand ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, el datând cu mult dinainte de 1990.
Acum, că tot suntem în perioada concediilor, vânzările revistelor de jocuri cresc considerabil, mai accentuat în zonele turistice. „Într-adevar se observă o sezonalitate a vânzărilor pe segmentul integrame şi jocuri de cuvinte, puţin mai pronunţată în locaţiile accesate de turişti, în special cele de pe litoral. Creşterile pot fi importante, între 30-40%, în funcţie de titlu şi locaţie“, spune Delia Tuică, Manager al LS Travel Retail Romania, firmă care deţine punctele de difuzare InMedio. Potrivit ei, cele mai mari vânzări pe segmentul revistelor de jocuri le au titlurile de integrame, în defavoarea celor de rebus sau sudoku.
În zona de munte, cum ar fi pe Valea Prahovei, creşterile sunt şi mai puternice.
„În perioada concediilor se simte o creştere pe toate revistele de timp liber, în special la revistele de jocuri, dintre care se detaşează integramele. Sunt anumite reviste de integrame pentru care chiar se dublează vânzările“, spune Paula Albişoru, de la firma de difuzare Calliope Ploieşti.
Cele