Aproape nimic nu mai conteaza cand este vorba de Candy Crush. Potrivit expertilor, acest joc, disponibil pe Facebook sau via unei aplicatii pe telefonul mobil, a fost descarcat de 45 de milioane de utilizatori si aduce zilnic 470.000 de euro. O adevarat lovitura pentru King, editorul britanic al jocului, un mic IMM creat in 2003 si care numara, astazi, 450 de salariati in intreaga lume.
Cum castiga editorul acesti bani? Jocul functioneaza pe un model economic „free-to-play”. Candy Crush este gratuit, dar jucatorul poate plati bani pentru a trece rapid nivelurile si pentru a ajunge la final. Unii sunt dispusi sa renunte la sume importante.
In transport, pe strada, la restaurant, la birou... Candy Crush se joaca oriunde. Se vorbeste chiar de un fel de dependenta de acest joc, extrem de colorat si simplu, care rezida in alinierea a trei bomboane similare pentru a le face sa dispara pe de ecran.
De unde aceasta popularitate? In primul rand este foarte simplu. In al doilea rand, antreneaz simtul competitivitatii. „Este amuzant sa vezi evolutia prietenilor, sa reusesti sa-i depasesti, facandu-i invidiosi pentru ca au ramas blocati zile la rand la un singur nivel”, scrie France Presse, citand destainuirile unui jucator.