Dacă te-ai săturat să trimiţi în fiecare zi câte 10 CV-uri fără rezultat, este momentul să schimbi tactica de abordare a angajatorilor.
În perioada de criză ai nevoie de strategii diferite de angajare decât cele care au funcţionat în anii 2005-2008, când era suficient să aplici la un anunţ de angajare şi erai sunat imediat de recrutori.
În primul rând trebuie să ai iniţiativă, să cauţi căile offline de întâlnire cu angajatorii şi să-i convingi că eşti omul cel mai determinat să faci treabă în firma respectivă. Câteva metode alternative de căutare a unui job:
1. Fă-te vizibil pe LinkedIn şi alte site-uri de socializare. Primul pas: cere ok-ul să fii primit în cercul de contacte al recrutorilor care te interesează. Al doilea pas: fii activ în fiecare zi – scrie articole, publică diverse comentarii, arată-le că eşti un expert în domeniul tău de activitate.
2. Creează-ţi un blog personal. O metodă foarte apreciată de angajatori este să vadă că ai un blog de candidat. În clipa în care îţi caută numele pe Google şi vor vedea că ai o pagină personalizată în care ai trecut toate realizările profesionale din trecut, te vor lua în considerare pentru o întâlnire faţă în faţă.0
3. Pune o firmă de recrutare să lucreze pentru tine. Dacă ai un nivel măcar mediu de experienţă şi expertiză, poţi fi vândut de headhunteri sau de alte firme HR. Primul pas este să îi contactezi, să te întâlneşti şi să te prezinţi, după care să aştepţi să te trimită ei la interviuri cu angajatorii.
4. Caută relaţionarea faţă în faţă cu recrutorii. Dacă te păstrezi doar în mediul relaţiilor online, şansele de a primi oferte de job sunt relativ mici. Îi poţi găsi pe angajatori la diversele conferinţe care se organizează aproape în fiecare zi.
5. Solicită un interviu informaţional. După ce îţi stabileşti lista de companii la care ai vrea să lucrezi încearcă să îi propu