Scris de Adriana Barbu - Astaldi, firma care încă lucrează pe drumul Arad-Oradea şi care de abia a finalizat autostrada Arad-Timişoara se va ocupa de tronsonul Nădlac-Pecica.
ARAD. Veşti bune şi veşti proaste pentru autostrada care ne duce spre Ungaria. Avem, în sfârşit, un nou constructor pentru tronsonul Nădlac-Pecica, tronson abandonat în noiembrie anul trecut după ce firma lui Nelu Iordache, Romstrade, a fost acuzată de delapidare, iar patronul trimis în judecată pentru deturnare de fonduri. Iar constructorul se poate apuca în sfârşit de treabă.
Vestea proastă e că firma care a primit în grijă lucrările pe tronsonul I al autostrăzii a mai executat câteva lucrări de gen şi le-a dus, dacă le-a dus, cu greu la capăt. Este vorba de firma Astaldi, care, potrivit reprezentanților CNADNR, va prelua lucrările pe tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica. Astaldi este cunoscută arădenilor fiind compania care a realizat tronsonul de autostradă Timişoara -Arad, finalizat în cinci ani în loc de doi şi care a beneficiat în ultimul timp de decapări şi reasfaltări pe întreaga lungime. Astaldi este şi una dintre firmele cele mai ameninţate de miniştrii Transporturilor din România, dar nu pentru lucrarea executată pe Timişoara-Arad ci pentru o altă, care încă nu este finalizată.
E vorba de drumul naţional care leagă Aradul de Oradea, aflat în lucru de ani buni. Aici lucrarea a demarat în forţă, a fost oprită pentru că proiectarea a fost greşită, asfaltul a fost şi el decapat (oricum se decapa singur şi facea tot singur cratere din cauza soluţiei tehnice alese), lucrarea fiind apoi reluată. Şi se lucrează în continuare, fără ca nimeni să mai amintească ceva de vreun termen limită sau de penalizări. De amenzi, penalizări şi ameninţări cu rezilierea au vorbit în trecut faţă în faţă cu reprezentanţii firmei Astaldi, pe şantier, miniştrii Transporturilor, Anca Boagiu şi Rad