Nu se intampla nici in China, nici in Brazilia, nici in Golful Persic, ci in Turcia, unde va fi construit cel mai mare aeroport din lume. El va fi deschis in 2017 sau 2018 si va primi 150 de milioane de pasageri pe an. Un proiect colosale, care reflecta puterea companiei Turkish Airlines, viitorul gigant al sectorului.
Turcia vrea sa devina un gigant al aviatiei mondiale si este dispusa la cheltuieli pentru realizarea acestui obiectiv. Cel mai mare aeroport al planetei isi va face aparitia in cativa ani la Istanbul si va dispune de sase piste de decolare si aterizare (spre comparatie, aeroportul Heatrow, din Londra, cel mai mare din Europa, are numai doua piste). Noua poarta aeriana Turciei va avea o capacitate de primire de 90 de milioane de pasageri pe an la deschidere, apoi 150 de milioane in faza secunda de dezvoltare a proiectului, in anii 2020 (astazi, aeroportul din Atlanta, lider mondial, primeste 90 de milioane de pasageri pe an).
Instalatiile portuare se vor intinde pe o suprafata de aproximativ 80 de milioane de metri patrati: proiectul turc este colosal. Constructia va demara in nord-vestul partii europene a Istabulului. Mai multe grupuri din Turcia au fost selectionate de guvern pentru realizarea lucrarii: Limak, Cengiz, Kolin, Mapa si Kalyon. Participarea lor la proiect se cifreaza la 7 miliarde de euro, un efort sustinut de cuplul TAV si Aeroports de Paris, care a acceptat sa contribuie cu 22 de miliarde de euro pentru a obtine concesiunea aeroportului pe o durata de 25 de ani.
Constructia aeroportului se inscrie, de fapt, intr-o serie de proiecte faraonice decise de cabinetul premierului islamo-conservator, Recep Tayyip Erdogan, fost primar al Istanbulului. Printre altele, se are in vedere realizarea unui canal navigabil, care sa lege Marea Neagra de Marmara pentru deturnarea traficului maritim extrem de incarcat din stramtoare