Monitorul de Cluj a comparat valorile actuale cu cele de anul trecut în cazul a patru indicatori capabili să reflecte starea economiei locale.
Cu toate că nu mulţi clujeni declară că o duc mai bine decât anul trecut, există indicii serioase pentru depăşirea recesiunii la nivel local.
Primele semne bune vin de pe piaţa muncii. Astfel, dacă facem o comparaţie a numărului de locuri de muncă vacante raportate de angajatorii din judeţ pe fiecare săptămână de la începutul anului până acum, cu raportările corespunzătoare aceloraşi perioade de anul trecut observăm că diferenţele în plus faţă de 2012 ajung până la ordinul sutelor.
Totodată, dacă în mai 2012, 3,82% dintre clujeni erau în căutarea unui loc de muncă, în aceeaşi lună a acestui an, s-a ajuns la 3,56%.
La scăderea ratei şomajului contribuie şi înlocuitoarele Nokia – Bosch şi DeLonghi.
Dacă prima dintre multinaţionale a angajat până în acest moment peste jumătate dintre cei 300 de salariaţi care vor fi angajaţi până la finalul anului, potrivit purtătorului de cuvânt al Bosch România, Eleni Scheffäl, în cazul DeLonghi s-au făcut în jur de 150 de angajări, până la sfârşitul anului viitor, fiind anunţate a fi ocupate 677 de posturi. DeLonghi a cumpărat în 2012 fabrica din Jucu de la producătorul de telefoane mobile Nokia. Alte semne bune
Revigorarea mediului economic local şi, implicit, creşterea prosperităţii afacerilor din zonă are ca susţinători încă doi indicatori importanţi.
Astfel, în doar cinci luni, clujenii au deschis cu aproape 500 de firme mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Infuzia de societăţi noi a dus la creşterea numărului de societăţi active cu aproape 7%, Clujul numărând la sfârşitul lunii mai peste 45.700 de comercianţi, dintre care peste 14.000 persoane fizice autoriz