Un cargoboat chinezesc face istoria cu prima călătorie comercială dinspre China spre Europa prin Pasajul de Nord, din Marea Arctică, o rută cândva imposibilă dar navigabilă acum după topirea din ultimii ani a calotei glaciare, scrie The Telegraph.
Vaporul de 19.000 de tone, aparţinând transportatorului chinez Cosco, unul dintre cei mai mari din lume, este prima navă comercială din China care încearcă să ajungă în Europa pe această rută, mai scurtă cu 7.000 de kilometri şi 15 zile decât cea tradiţională. Călătoria va dura probabil 33 de zile, iar destinaţia este portul olandez Rotterdam, unde ar trebui să ajungă pe 11 septembrie. Nava a plecat joi din China, din portul Dalian. Noul traseu merge paralel cu coasta nordică a Rusiei şi permite evitarea aglomeratului Canal Suez.
„Pasajul va schimba modelul de piaţă al industriei globale a transportului naval deoarece va scurta semnificativ distanţele maritime dintre pieţele chinezeşti, europene şi nord-americane”, a explicat Qi Shaobin, profesor la Dalian Maritime University, pentru China Daily.
În pofida reducerii calotei glaciare, rutra este navigabilă doar patru luni pe an, în vara arctică.
Un cargoboat chinezesc face istoria cu prima călătorie comercială dinspre China spre Europa prin Pasajul de Nord, din Marea Arctică, o rută cândva imposibilă dar navigabilă acum după topirea din ultimii ani a calotei glaciare, scrie The Telegraph.
Vaporul de 19.000 de tone, aparţinând transportatorului chinez Cosco, unul dintre cei mai mari din lume, este prima navă comercială din China care încearcă să ajungă în Europa pe această rută, mai scurtă cu 7.000 de kilometri şi 15 zile decât cea tradiţională. Călătoria va dura probabil 33 de zile, iar destinaţia este portul olandez Rotterdam, unde ar trebui să ajungă pe 11 septembrie. Nava a plecat joi din China, din portul Dalian. Noul traseu merge para