Scris de Călin Corpaş - O orădeancă ne-a reclamat modul de lucru de la Evidenţa Persoanei. Funcţionarii se explică, indicând probleme tehnice.
Orădeanca Renate Lincar a ţinut să relateze pentru Jurnal bihorean neplăcuta experienţă pe care a avut-o la Serviciul de Evidenţă de Persoanei din Oradea. Cetăţeanca este nemulţumită de faptul că nu se respectă termenele, de aglomeraţia de la ghişee, dar şi de faptul că nu i s-a dat pix şi foaie, pentru a depune o reclamaţie.„Mi s-a făcut rău”
Renate Lincar spune că acum o săptămână, luni, a depus actele pentru o nouă carte de identitate. I s-a transmis că a doua zi îşi va putea ridica „buletinul”, între orele 14 şi 16. „Am ajuns în faţa funcţionarului a doua zi, la ora 14:30, după ce am stat o jumătate de oră la coadă. Mi s-a spus că actul nu este încă gata şi mi-a s-a cerut să revin mai târziu. Am ieşit afară, dorind să fac o reclamaţie. Mi s-a răspuns, însă, dându-se din umeri. Există o cutie pentru reclamaţii, dar hârtie şi pix, nu. Aşa că am renunţat. Când am reintrat, la 3 şi-un sfert, lumea era buluc la ghişee. Cu sau fără număr de ordine. La ghişeul 9, unde se eliberau actele, erau acum 15-20 de persoane. Atmosfera pe care am găsit-o a fost aceeaşi cu cea de acum treisprezece ani. Am ieşit pentru că mi s-a făcut rău. Nu ar trebui lăsaţi să intre decât chiar cei care au treabă acolo”, ne-a relatat cetăţeanca, deranjată de atmosfera irespirabilă. Ulterior, Renate Lincar a mai avut o surpriză. Tot în această perioadă şi-a scos şi certificatul de căsătorie. Când l-a primit, a observat că, în document, tatăl său Alexandru a fost rebotezat de funcţionarii municipali în „Alexandu”…
Ajuns la faţa locului, redactorul JB a transmis funcţionarelor de la ghişeul 9 despre situaţia relatată de cititoarea noastră. Acestea au dat vina pe faptul că în această perioadă se schimbă programul informatic cu care se lucrează,