Primarul Timişoarei anunţă că achiziţia de tramvaie nu mai e o prioritate pentru Municipalitate, pentru că nu sunt bani suficienţi în bugetul local. O schimbare de tactică dacă ne raportăm la declaraţiile făcute în urmă cu câteva luni. Fostul viceprimar Adrian Orza îl contrazice şi spune că această achiziţie se poate face în mai mulţi paşi, pe modelul investiţiilor în infrastructură: “Nici drumurile nu pot fi reparate toate dintr-un buget pe un an”.
Schimbare de strategie în privinţa achiziţionării de tramvaie
După o vizită la Berlin, în septembrie anul trecut, primarulNicolae Robu se declara ferm convins că Timişoara va avea, în scurtă vreme, tramvaie noi. În plus, promitea reabilitarea celor existente, astfel încât, pe timp de vară, călătorii să nu se mai simtă ca la saună în aceste mijloace de transport în comun.
La aproape un an de la acea declaraţie, timp în care nici nu au fost cumpărate tramvaie noi, nici nu au fost reabilitate cele vechi, primarul anunţă că “achiziţia de tramvaie nu mai poate fi o prioritate pentru Timişoara, încă”. De ce? Pentru că noile tramvaie sunt foarte scumpe, iar Municipalitatea nu-şi permite un asemenea efort financiar. Potrivit calculelor prezentate de Nicolae Robu, “un tramvai nou costă minimum minimorum un milion jumătate de euro, dar mai degrabă două milioane”.
Edilul afirmă că ar trebui înlocuite jumătate din tramvaiele care circulă în oraş pentru a se produce “o înnoire serioasă” a acestui parc, care are 60 de astfel de mijloace de transport în comun. 30 de tramvaie ar costa între 45 şi 60 de milioane euro, bani de care Primăria nu dispune, singura posibilitate fiind contractarea unui credit, despre care Nicolae Robu spune că ar ridica şi mai mult cheltuielile aferente: “În total, costurile ar putea ajunge până la 120 de milioane de euro, ceea ce doar un iresponsabil şi-ar putea a