Angajatorii şi angajaţii vor plăti mai mult pentru eliberarea de către Inspectoratul Teritorial de Muncă a certificatelor sau adeverinţelor, potrivit unui act normativ care modifică tarifele actuale. În acest sens, pentru eliberarea de certificate, adeverinţe sau duplicate de adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele Inspectoratului, solicitanţii vor achita un tarif de 50 de lei/document, cu 10 lei mai mult decât până acum.
De asemenea, pentru eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii cu registrele generale de evidenţă a salariaţilor transmise de angajatori taxa aplicată este de 15 lei/persoană. Anterior intrării în vigoare a noilor reglementări, tariful practicat pentru astfel de serviciu era de 10 lei/persoană.
Sumele de bani, reprezentând tarifele aplicate pentru eliberarea de documente, se virează în contul de trezorerie sau la casieria Inspectoratului Teritorial de Muncă care efectuează prestarea serviciului, actele fiind eliberate numai după confirmarea achitării tarifelor.
Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, efectuează prestări de servicii în domeniul relaţiilor de muncă la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate şi a altor entităţi constituite în condiţiile legii.
Taxele aplicate pentru serviciile prestate erau cuprinse în Normativul cu tarifele pentru plata prestaţiilor de servicii în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii. Documentul a fost modificat, însă nu au fost schimbate tarifele pentru documentele eliberate, ci au fost eliminate anumite servicii taxate printre care analiza documentaţiei şi expertizarea unităţilor în vederea eliberării autorizaţiei de deţinere a materialelor explozive, expertiza şi analiza documentaţiei pentru acordarea vizei anuale a autorizaţiei de deţinere mat