Guvernul va scumpi biletele de tren din luna septembrie, fără nici o justificare economică. Creşterea de preţ va fi operată în contextul în care statul nu a mai investit nimic în modernizarea infrastructurii şi îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie cu trenul, de ani de zile. În prezent, trenurile de pasageri circulă cu o viteză medie de 43 km/oră, după cum a precizat recent directorul CFR SA, Gheorghe Micu. Rutele cele mai solicitate sunt supraaglomerate, vagoanele utilizate sunt mult sub standardele europene, iar CFR Călători scoate la licitaţie, pe bandă, mii de kilometri de linie pe rute aşa-zis neprofitabile, care devin extrem de rentabile imediat ce sunt preluate de operatorii privaţi.
Guvernul s-a angajat faţă de FMI să scumpească biletele de tren de la 1 septembrie, dar procentul rămâne deocamdată un mister. Potrivit oficialilor CFR, în prezent se face o analiză amănunţită asupra tarifelor de călătorie, analiză ce va fi finalizată după 15 august. „În mod cert, nu vor fi afectaţi navetiştii şi categoriile defavorizate”, ne-au precizat sursele citate.
Ministerul Transporturilor a anunţat pe site-ul propriu că a postat la data de 8 august a.c. proiectul de ordin al ministrului de resort pentru aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători, care ar trebui să lămurească situaţia. Numai că la accesarea linkului respectiv, apare postat textul unui alt proiect de act normativ, probabil dintr-o eroare. Potrivit anunţului, proiectul de ordin se află în dezbatere publică până la 19 august a.c.
Bani ioc la rectificare
Oficialii CFR Călători au aşteptat rectificarea de buget de la finele lunii trecute, sperând că Executivul va suplimenta subvenţia acordată companiei, după ce aceasta a fost subţiată cu circa 15% anual în 2012 şi 2013. Acest lucru nu s-a întâmplat, însă, astfel că s-a ajuns la fundul sacului,