Pro Tv a ieșit din lista canalelor cu transmisie obligatorie. O decizie luată în premieră în audiovizualul românesc de către Adrian Sârbu a reușit, în doar câteva zile, să dea peste cap întreaga piață TV. Concurenții se gândesc (a câta oară?) să-i urmeze exemplul, clienții se gândesc dacă merită să dea 3-4 lei în plus la abonamentul TV, sute de firme de cablu se întreabă cum vor supraviețui în noile condiții
Ce face primul patron de presă liberă de douăzeci și ceva de ani? Trăiește într-un turn de cleștar (dă interviuri o dată la cinci ani și se lasă fotografiat o dată la zece). Își ia prin surprindere telespectatorii și concurenții, deopotrivă. Taie și spânzură. Și îi iese cam tot. Pentru a descrie sau măcar enumera toate „trucurile“ prin care a revoluționat piața media ne-ar trebui mult mai mult spațiu editorial. Ne vom rezuma, deci, la ultima mișcare - scoaterea celui mai popular post de televiziune românesc, Pro Tv, din sistemul must-carry.
Despre must-carry, pe scurt: legea audiovizualului prevede că firmele de cablu sunt obligate să preia gratuit 25 de canale TV românești, în funcție de audiențe.
În lista acestora nu se regăsește însă un post extrem de popular, cum este Acasă (care oscilează între locurile 4 și 7 în clasamentul numărului de telespectatori). Și asta, pentru că, în afară de postul-fanion, Pro Tv, toate canalele deținute de Central European Media Enterprises (CME), compania pe care o conduce Adrian Sârbu - Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, ProTV Interațional şi MTV - au fost de mult incluse într-un pachet separat, pachet pentru care distribuitorii plătesc cam jumătate de euro. Așadar, deși avea opțiunea de a-și include posturile cu audiență mai redusă în sistemul must-carry, unul evident avantajos pentru micii jucători, Sârbu a preferat varianta mai riscantă a vânzării separate către operatorii de cablu, lăsând în