Vi se pare o idee neverosimilă? Ei bine, ea va fi aplicată din 2012. Dar nu în România, bineînţeles, ci în Franţa, în zona Seine Saint Denis, începând cu 2012. O decizie radicală, care va crea un precedent interesant pe plan european.
În timp ce estul Europei este invadat de maşini second hand vechi şi foarte vechi (pe care cei mai mulţi le înmatriculează în Bulgaria), în Franţa se vorbeşte de ceva timp de un program pilot de interzicere a accesului maşinilor produse înainte de 2000 în anumite zone din ţară.
Putem vorbi de cea mai drastică soluţie în domeniul reducerii poluării pe care vrea să o aplice un stat european. Propunerea vine din partea Ministerului Ecologiei şi Dezvoltării Durabile din Franţa, fiind în dezvoltare de mai mulţi ani - în programul pilot ar urma să intre nu mai puţin de 8 oraşe mari din Franţa, începând cu Parisul.
Totuşi, pentru început "cobaiul" nu va fi chiar capitala pariziană, ci departamentul Seine St Denis, situat în aceeaşi regiune Ile de France ca şi Paris şi fiind cunoscut pentru celebrul stadion Stade de France. Acest departament a fost ales deoareceeste una dintre cele mai dens locuite zone din Europa (6.000 de locuitori pe km2), înregistrând un trafic foarte mare şi un nivel excesiv al polării.
Detaliile acestui proiect nu se cunosc, dar, după cum era normal, reacţiile nu au întârziat să apară. Preşedintele Automobil Club Franţa, Christian Girondeau, declară că nu vede cum ar putea fi apicat acest proiect, care, pe lângă că este considerat discriminatoriu, vine şi foarte târziu.
Deşi e o zonă foarte populată, regiunea Seine St Denis nu se numără printre cele mai bogate zone din Franţa, iar numărul maşinilor fabricate înainte de 2000 este unul ridicat, puterea de cumpărare a locuitorilor fiind redusă. Pe urmă, intervine metodologia de aplicare a acestei legi - se vor organiza controale, se