Cea mai apreciată pagină despre Cluj, pe Facebook, a lansat un sondaj printre fani: care sunt cele mai bune branduri ale Clujului? Rezultatele sunt surprinzătoare.
Pagina "I Love Cluj" e printre cele mai apreciate pagini pe cunoscuta reţea de socializare Facebook, detronată doar de paginile Băncii Transilvania, Napolact şi a unei companii de resurse umane. Administratorii acesteia le-au lansat celor peste 120.000 de fani o întrebare, în urmă cu patru zile: "Ce simboluri ale Clujul?". Întrebarea a fost una deschisă, fiecare utilizator putând să propună propria variantă.
Cea mai votată opţiune sunt ghetele Clujana, propuse de Florin Onul - 30 de aprecieri - urmate de vechea stemă a oraşului, înlocuită în 1999. "Mi se pare aberant că s-a înlocuit cu o stemă nouă infinit mai puţin valoroasă, iar această greşeală nu s-a rectificat", spune cel care a iniţiat propunerea, Andreea David. Pe a treia poziţie se situează echipa de fotbal CFR Cluj.
Fabrica Clujana a fost înfiinţată în 1911 sub numele "Fraţii Renner & Co" iar ulterior şi-a schimbat numele în Dermata, "Janos Herbak", Fabrica de Piele şi Încălţăminte Cluj şi respectiv Clujana SA. A fost cunoscută în anii '80 drept unul dintre cele mai mari combinate de pielărie şi încălţăminte din Europa, cu 10.000 de angajaţi.