Deschiderea propriului site de modă - în 2010, deci, în vremuri de criză -, a fost primită cu ridicări de sprâncene, dar businessul Mirelei Bucovicean a ajuns la 200.000 de euro şi e gata să treacă la nivelul următor: cel al francizelor. Doritori?
Cumpărăturile online nu mai sunt o noutate pentru nimeni! Există la ora actuală peste 2.000 de magazine online de unde se poate cumpăra teoretic orice, de la mâncare, jucării sau cosmetice până la electronice şi electrocasnice, filme sau cel mai recent roman al lui Paulo Coelho. De ce nu am găsi și ținute realizate de creatorii români de modă? Ei bine, Mirela Bucovicean (36 de ani) a fost prima care a sesizat oportunitatea de a face bani din promovarea acestei nișe. Așa a luat naștere Molecule-F, prima platformă online de promovare şi vânzare a creaţiilor designerilor români.
”Am gândit site-ul ca pe o platformă de promovare și vânzare în exclusivitate a designerilor români. Am crezut foarte mult în capacitatea lor de creație, în ceea ce avem noi de oferit lumii, în general, și mi s-a părut că face sens să aibă ceva doar al lor, unde să putem să comunicăm și să avem un mesaj unitar în promovare (...). Nu am preconizat de la bun început că vom avea o asemenea acoperire și că ne vom dezvolta așa de mult”, mărturisește Mirela Bucovicean, proprietara Molecule F.
Cât de mult? Businessul ei, lansat în 2010 - într-o perioadă în care alți retaileri din fashionul destinat clienților cu venituri peste medie și mari au ieșit din joc -, a ajuns, în trei ani pe piață, la o cifră de afaceri de 235.000 de euro. E mult? E puțin? ”Poate nu este o sumă mare – veniturile sunt din site, buticului de PR și alte businessuri conexe în strânsă legătură cu Molecule F -, dar nu este neapărat nici mică (...) lucrăm pe o piață nișată, cu un segment extrem de restrâns mai degrabă de cumpărători, decât de cei care