Viceprimarul Traian Stoia promite că, în următorii doi ani, Bega va deveni un important punct de transport al mărfurilor şi persoanelor. Pentru acest proiect, oficialul Municipalităţii a solicitat finanţare de la Ministerul Mediului, costul lucrărilor ridicându-se la zece milioane de euro. Şi asta, în contextul în care Timişoara beneficiază, deja, de un proiect pe această speţă, finanţat din fonduri europene, care, decamdată, stagnează.
„Avem un proiect de zeci de milioane de euro care stagnează”
Implementarea proiectului „Reabilitare a infrastructurii urbane a malurilor canalului Bega”, din fonduri europene, a început în toamna lui 2012, după mai mulți ani de amânări. În iunie, anul trecut, reprezentanţii Municipalităţii au semnat contractul de finanţare, fiind vorba despre 50 de milioane de euro, dintre care 30 de milioane de euro sunt fonduri europene nerambursabile, restul de bani fiind contribuţie din bugetul local.
Dar lucrurile nu au evoluat prea mult de la acest moment. După ce prima licitație a eșuat, Primăria Timișoara a demarat procedurile pentru cea de-a doua licitație, în martie 2013. Rezultatul însă a fost contestat de una dintre firmele participante, proiectul fiind momentan blocat.
Directorul general de la Apele Române, în inspecţie, la Timişoara
Deşi recunoaşte că acest proiect este în stadiul de stagnare, viceprimarul Traian Stoia a declarat, vineri, că, în contextul implementării acestui proiect, este nevoie de alte lucrări conexe care să asigure punerea în valoare a canalului Bega şi, implicit, aTimişoarei.
Oficialul Municipalităţii a anunţat că a solicitat Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice bani pentru reabilitarea malurilor Begăi atât pe teritoriul Timişoarei, cât şi în alte localităţi din Timiş.
Zilele trecute, directorul general al Administraţiei Naţionale a Apelor Româ