Naşa şi finul, în faţa unei afaceri de 14 milioane de euro în „Acţiunea Autobuzul”
Primăria Craiova a anunţat recent intenţia de a procura 50 de autobuze noi, pentru care alocă 14 milioane de euro. După alegerile de anul trecut, director la RAT a fost numit Radu Preda, finul primăriţei Olguţa Vasilescu, adus de la „Cimitire”, deşi nu are nici cea mai măruntă competenţă. Caietul de sarcini pare făcut cu dedicaţie.
În urmă cu cîţiva ani, cînd primar interimar al Craiovei era actualul senator Mărinică Dincă, municipalitatea Craiovei anunţase intenţia de a cumpăra cîteva zeci de autobuze, însă operaţiunea a fost oprită cînd, după mai multe articole de presă, DNA intrase pe fir.
Iată că, acum, noua conducere a Primăriei readuce pe tapet achiziţia a 50 de autobuze noi, un moft pentru care craiovenii trebuie să scoată de la buget 51 de milioane de lei plus TVA.
Toată operaţiunea miroase de la o poştă a corupţie, întrucît numărul celor care folosesc mijlocele de transport în comun este din ce în ce mai mic, iar străzile din municipiu sînt aproape impracticabile din cauza unor ample lucrări care durează de cîţiva ani, precum supraterana din Valea Vlăicii, pasajul subteran de la Universitate ori refacerea traseului pe linia de tramvai, care străbate oraşul de la este la vest. Cu toate acestea, Primăria consideră operaţiunea „Autobuzul” de maximă urgenţă!
Cui îi este dedicat caietul de sarcini pentru cele 50 de autobuze?
În presa locală au apărut deja cîteva date din caietul de sarcini al acestei licitaţii:
- autobuzul trebuie să aibă o lungime între 11 şi 12 metri
- motor Euro V, dotat cu tehnologia EEV
- trebuie să fie dotat cu rampă manuală pentru scaune cu rotile
- motor în şase cilindri dispuşi în linie, în patru timpi, montat în spate şi controlat electronic
- capacitatea motoruluiîntre 7.000 şi 9.500 de centimetri cu