Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, intenţionează de luni de zile să intre pe piaţa de publicitate online, însă fondatorul şi CEO-ul companiei Mark Zuckerberg nu vrea să piardă niciunul din cei 1,1 miliarde de membri, scrie The Wall Street Journal.
În această toamnă Facebook vrea să lanseze serviciul de publicitate online care presupune difuzarea unor reclame video de 15 secunde pe pagina de „news feed“ a utilizatorilor reţelei de socialiazare. Reclamele vor apărea atât în cazul utilizării aplicaţiei Facebook pentru dispozitivele mobile, precum smartphone-uri şi tabletele, cât în cazul accesării reţelei de socializare de pe web.
Facebook are nevoie de reclame atractive pentru a convinge companiile să plătescă aproximativ două milioane de dolari pe zi pentru a „difuza“ un asemenea spot prin intermediul reţelei.
De la începutul acestui an, Zuckerberg şi angajaţii săi au încercat să găsească o modalitate prin care reclamele să nu distragă atenţia utilizatorilor şi nici să nu dureze atât de mult încât să îndepărteze membrii reţelei de socializare. Încercarea de a găsi un echilibru între a-i mulţumi pe consumatori şi a profita de oportunităţile de afaceri a reprezentat o adevărată provocare pentru Facebook, care a dus la întârzierea proiectului şi la nemulţumirea agenţiilor de publicitate. Spre exemplu, unele agenţii de publicitate au început să realizeze reclamele video încă din primăvară pentru că au anticipat lansarea serviciului în vară. Aceştia a trebuit însă să găsească o alternativă pentru difuzarea reclamelor pentru anumite promoţii din cauza amânării lansării serviciului de publicitate.
În pofida acestor nemulţumiri, mai multe branduri renumite s-au angajat să cumpere reclame pentru momentul introducerii acestui serviciu de către Facebook.
Întârzierea lansării serviciului a fost cauzată în mare parte de fap